Floria in viziunea lui Mugur Frunzetti

Mugur Frunzetti este unul dintre cei mai dinamici investitori si creatori de afaceri in domenii inovative din Romania. Se remarca prin multitudinea de afaceri infiintate (unele dintre ele inca de la varsta majoratului, fiind realizate cu ajutorul colegilor de clasa),  marea lor majoritate ajungand lideri de piata si branduri de renume .

Floria – prima florarie online

Floria in viziunea lui Mugur FrunzettiUna dintre afacerile prin care a ajuns sa se impuna in piata romaneasca a fost prima florarie online, Floria. Mugur a luat decizia de a deschide aceasta florarie in urma studiului aprofundat al tendintelor pietei in contextul conomic mondial (desi in restul continentului functionau mai multe florarii online, acest domeniu era inca o necunoscuta in tara noastra). Mediul online nu mai era o necunoscuta pentru el, in plus, plasarea unei magazine online in acest mediu il scutea de foarte multe probleme si cheltuieli. Floria nu a fost creata pentru a aduce un profit imediat, ci a mers pe politica castigarii de clienti in timp, pe baza unor servicii noi, care sa asigura un grad mare de satisfactie al clientului. Aceasta pozitie a fost adoptata de Mugur pentru toate afacerile sale, tinand foarte mult la onorarea integrala a promisiunilor facute catre clienti.

Daca deschiderea firmei se supunea legilor in vigoare in Romania, pentru celelalte activitati ale florariei online nu mai erau necesare aprobarile si autorizarile care se aplicau in cazul uneia clasice, evitand astfel birocratia din domeniu. In plus, magazinul online putea fi pus in functiune in cateva ore, fata de o florarie clasica in care procesul putea dura pana la cateva saptamani, fiind conditionat de amenajarea spatiului, amenajarea stocului de marfa, etc.

Eficienta prin promovare

Pentru a deschide o florarie nu ai nevoie de o specializare anume. Ai nevoie numai de un pronuntat gust catre frumos (lucru mostenit de Mugur din familie), o buna gestionare a resurselor financiare si umane, alaturi de abilitatea de promovare a afacerii (un alt mare plus pentru Mugur Frunzetti, deoarece in digital promovarea este eficienta prin definitie, putand testa la costuri mici diverse canale de comunicare, apoi alegandu-l pe cel care functioneaza cel mai eficient).

Investitia este una destul de redusa, incomparabil mai mica decat intr-o florarie traditionala, si se amortizeaza ralativ repede, in sase pana la opt luni.

Tinand cont de toate aceste argumente, Mugur a luat decizia de a deschide afacerea. A identificat cu atentie unde urma sa o pozitioneze, potentialii clienti, sursele de finantare, apoi a deschis prima locatie a Floriei. Metoda de lucru a fost simpla: s-a creat un site foarte bine structurat, bogat in informatii si usor de folosit pentru clienti. S-a trecut la targetarea geografica in jurul locatiei (de aproximativ 1 kilometru), urmat de o harta catre aceasta locatie. Comanda putea sa fie plasata fie direct pe site, fie printr-un sms, clientul putand alege ziua si chiar ora cand dorea ca aranjamentele sa ajunga la destinatar.

Plaja de clienti a fost foarte larga, unul din avantajele unei afaceri online fiind faptul ca se pot targeta clienti la nivel international. Expedierea produselor se facea in maxim doua ore, comenzile inchizandu-se la ora 18.00 ale zilei