Iti faci firma? Iata cateva sfaturi utile

O activitatea pornita ca un hobby poate ajunge relativ repede la un nivel care sa impuna deschiderea unei firme.

Pentru un antreprenor cu experienta acest lucru se face relativ usor, mediu de afaceri nefiind o necunoscuta.

In cazul micilor meseriasi deschiderea unei firme reprezinta o bataie de cap suplimentara. In primul rand datorita faptului ca necesita timp, iar procedura birocratica este destul de stufoasa.

Sfaturi esentiale pentru infiintare firme

Pentru a ne deschide o firma este necesar sa urmam mai multe etape:

Alegerea numelui

Este recomandat sa avem pregatite mai multe variante, iar numele sa fie cat mai complexe, deoarece exista posibilitatea ca acestea sa fie deja ale unei firme active.

Alegerea formei juridice

Este una dintre cele mai importante decizii. Este foarte important sa ne hotaram daca dorim un SRL, o societate pe actiuni sau un PFA.

Alegerea domeniului de activitate

Este important sa alegem un numar cat mai mare de activitati care pot fi desfasurate de firma. Acest lucru se poate face consultand codurile CAEN.

Plan de afaceri

Firme

Pentru ca o afacere sa aiba succes este necesar sa avem un plan de afaceri bine pus la punct. Acesta poate fi realizat de o firma specializata si are rolul de a stabili obiectivele, strategia si planul de actiune pe o perioada de cel putin 5 ani.

De asemenea trebuie sa ne decidem daca firma va fi sau nu platitoare de TVA.

Sfatul nostru este sa apelati la o companie specializata in activitatea de infiintare firme inca inainte de a incepe redactarea efectiva a documentelor necesare.

Urmatorul pas este alegerea unui sediu social. Acesta este locul unde vor fi trimise toate comunicarile oficiale de catre institutiile statului. Sediul social poate fi fara activitate, aceasta urmand sa se desfasoare in punctele de lucru stabilite ulterior.

In aceasta etapa a sosit momentul in care este necesara desemnarea unui administrator. Acesta va fi persoana cu drept de semnatura pe toate actele firmei si va desemna un contabil si un avocat (ce se va ocupa de intocmirea actului constitutiv al firmei).

Proprietarul va deschide un cont in banca unde va depune capitalul social (de minim 200 de lei).

Proceduri infiintare firme

Procedurile ce trebuie urmate sunt relativ simple. O vizita pe noua platforma MaiSimplu este extrem de utila.

Dupa pregatirea dosarului cu documente, urmeaza inregistrarea la Registrul Comertului. Dosarul trebuie sa contina urmatoarele acte:

  • cerere de inregistrare;
  • actul constitutiv semnat de catre asociati in original (poate fi atestat si de avocat);
  • rezervarea denumirii firmei;
  • actele de identitate ale asociatilor autentificate de catre notar;
  • documentele care atesta existenta sediului social (contract de inchiriere, de comodat sau de asistenta juridica pentru cazul in care societatea este stabilia la sediul societatii de avocatura);
  • declaratia pe propria raspundere semnata de actionari si administratori, autentificate notarial;
  • specimene ale semnaturii;
  • dovada depunerii in banca a capitalului social;
  • o declaratie pe proprie raspundere facuta de catre proprietari prin care acestia indeplinesc conditiile legale pentru exercitarea calitatii de actionari autentificata la notariat;
  • in cazul in care se apeleaza la un avocat pentru intocmirea inregistrarii firmei trebuie depunem o imputernicire pe numele persoanei care se ocupa de intocmirea dosarului;
  • dovezile referitoare la plata taxelor si a tarifelor prevazute de lege.