Mugur Frunzetti- un antreprenor de succes din Romania

Mugur Frunzetti a devenit unul dintre cei mai de succes antreprenori din Romania. Si acest lucru se intampla la o varsta frageda, datorita avantului tineresc de care a dat dovada.  Dublat de flerul si charisma prin care era recunoscut, a reusit sa demareze o serie de afaceri care au devenit rapid de succes si s-au impus printre liderii de piata din domeniile abordate.

Nasterea unei afaceri de succes

Printre afacerile lui de succes  s-a numarat floraria on line Floria. Aceasta a aparut datorita pasiunii lui Mugur pentru frumos, pentru arta, toate aceste lucruri fiind tesute pe experienta de business castigata atat in Romania, cat si in strainatate.

Mugur Frunzetti un antreprenor de succes in RomaniaIn acea perioada florariile online se aflau la inceput de drum, piata fiind destul de incerta. Mugur a infiintat Floria mai mult din pasiune, din dorinta de a isi arata ca poate reusi si in acest domeniu nou pentru el. Profitul, cel putin la inceput de drum, nu a fost un scop in sine, urmand sa vina in mod natural, odata cu dezvoltarea afacerii. Datorita incertudinii care domnea in piata in acea perioada, multe florarii online deschise dupa aparitia Floria nu au supravietuit, fiind nevoite sa se inchida. Meritul lui Mugur este cu atat mai mare incat a reusit sa treaca peste dificultatile inerente aparute la inceput de drum, si sa conduca Floria catre pozitia de lider de piata.

Intuitia in domeniul de business a lui Frunzetti a contribuit mult la succesul Floria. Acesta a prevazut faptul ca, desi aflat la inceput de drum in tara noastra, internetul se va dezvolta, va ajunge o prezenta obisnuita in casele sau birourile romanilor, iar apetitul acestora pentru comenzile online va creste exponential.

Principalele provocari carora a trebuit sa le faca fata Mugur au fost cele de realizare a platformei magazinului, de promovare a siteului, si de identificare a furnizorilor (alesi cu foarte mare atentie, datorita faptului ca gama de produse propusa era una foarte bogata si parametrii de calitate trebuiau sa fie la cele mai inalte standarde). Furnizorii au fost alesi in proportii egale, si din tara, si din strainate, in special din Olanda.

Investitia initiala a fost de 30.000 euro, suplimentata pana la 50.000 euro, Floria devenind lider de piata in urmatorii doi ani.

Antreprenoriatul in echipa

Echipa a fost atent selectata si instruita, deoarece era nevoie de oameni cu abilitati special, in mai multe domenii: it, vanzari, marketing online, distributie, etc. Odata facuta selectia ei, a fost supusa unui program intensiv de training, atat in tara cat si in strainatate, pentru a capata cunostiintele specifice din domeniul floral si a se omogeniza. Acest instructaj a avut si scopul de a fideliza oamenii, Mugur Frunzetti punand foarte mare accent pe resursele umane, lucru pe care il considera ca fiind cel mai important din firma, acest factor putand face diferenta intre succesul si falimentul unei companii . Este remarcabil faptul ca la iesirea din actionariatul Floriei, a avut grija sa treaca o clauza speciala in contractul de vanzare, prin care noul actionar era tinut sa preia echipa in totalitate, si sa o dezvolte in continuare.